Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je de algemene veelgestelde vragen. Ben je op zoek naar informatie over een specifiek evenement? Klik dan op de knoppen hieronder.
Algemeen
Zie onze openingstijdenpagina.
Vooraf reserveren is niet verplicht, maar bespaart wel tijd aan de kassa.
Zie onze route-pagina.
De meeste parkeerplaatsen hier zijn bestemd voor vergunninghouders, dus dit raden wij niet aan. Zie voor meer informatie over bereikbaarheid en parkeersuggesties onze route-pagina.
Zie onze route-pagina.
Er is een lift in het Schathuys. Hierdoor zijn de tentoonstellingen toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel. Kijk voor alle informatie over bereikbaarheid en toegankelijkheid op de toegankelijkheidspagina.
Op dit moment varen er geen veerboten naar 't Zuiderzeedorp. Vanaf zaterdag 29 maart 2025 vaart de museumveerboot weer van het entreepaviljoen en de steiger achter het VVV-kantoor (tegenover het treinstation) naar 't Zuiderzeemuseum en terug.
Nee, honden en andere huisdieren worden niet toegelaten in het Zuiderzeemuseum. Blindengeleidehonden in functie en officieel opgeleide hulphonden zijn wel toegestaan.
Ja, op vertoon van je Museumkaart heb je gratis toegang tot het Zuiderzeemuseum. Wij accepteren daarnaast ook de I amsterdam City Card, VriendenLoterij VIP-KAART, Rembrandt-kaart, ICOM-kaart en CJP.
Bij alle entreekassa’s kun je pinnen en met creditcard betalen, naast dat er ook met contant geld betaald kan worden.
Online tickets
Op het moment dat je jouw aankoop hebt voltooid ontvang je het e-ticket direct in jouw mailbox. Kijk voor de zekerheid ook in de spam. Heb je na 1 uur nog niks ontvangen? Neem dan contact op via servicedesk@ticketteam.nl of bel 0252-707588.
Neem contact op met Ticket Team via servicedesk@ticketteam.nl en 0252-707588, zij zijn onze partner in online ticketverkoop en helpen je graag. De klantenservice van Ticket Team is op doordeweekse dagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur en in het weekeind tussen 09.00 en 15.00 uur.
Ja, dat kan. De barcode van een online ticket kan bij de entree gescand worden op de mobiele telefoon.
Ja, ga naar de ticketshop en kies een datum. Vervolgens kies je de kaart die voor jou van toepassing is. Heb je een I amsterdam City Card, Rembrandt-kaart of ICOM-kaart? Selecteer dan de Museumkaart, aan de kassa kun je vervolgens jouw kaart tonen.
Ga naar onze ticketshop en vul linksboven jouw kortingscode in. Bevestig de kortingscode en kies daarna een datum. Je kunt nu het juiste ticket selecteren en jouw bestelling afronden. Het is helaas niet mogelijk om meerdere kortingscodes aan een bestelling toe te voegen. Plaats daarom per kortingscode een nieuwe bestelling.
Annuleren is niet mogelijk. Bij gezondheidsklachten is het mogelijk om je tickets kosteloos om te boeken naar een andere datum. Je kunt dit zelf doen met behulp van de unieke link die je hebt ontvangen in de bevestigingsmail én in de mail voorafgaand aan je bezoek.
Toegankelijkheid
Er is een lift in het Schathuys. Hierdoor zijn de tentoonstellingen toegankelijk voor bezoekers in een rolstoel. Kijk voor alle informatie over bereikbaarheid en toegankelijkheid op de toegankelijkheidspagina.
Alleen blindengeleidehonden in functie en officieel opgeleide hulphonden zijn toegestaan.
Nee, vervoersmiddelen zoals een Segway, hoverboard, elektrische step, skateboard zijn niet toegestaan in het museum. Rolstoelen en andere medische hulpmiddelen zijn uiteraard wel toegestaan.
Ja, we hebben een beperkt aantal rolstoelen beschikbaar om te lenen. Onze medewerkers bij de ingang helpen je hier graag bij.
Lees meer over de algemene bezoekersvoorwaarden.